Iz zadnje številke

Potrebujemo goste vseh cenovnih razredov

Schultz, eno najuspešnejših avstrijskih družinskih podjetij

Če vam, ko pomislite na družinski hotel, pade na pamet prijeten penzion, ki ga upravljata gostoljubna mama in oče, druga generacija pa počasi prevzema posle, vas bo najverjetneje presenetilo, da ima družinsko podjetje Schultz v Avstriji v lasti kar šest smučišč na Koroškem in Tirolskem. Skrivnost njihovega uspeha, tako pravi Martha Schultz, ki skupaj z bratom Heinzom vodi podjetje, je v inovativnosti in nenehnem iskanju novih trgov pa celo, v njihovem primeru, razvijanju regij.

Družina prihaja iz Zillertala, ki zdaj privablja predvsem smučarske navdušence. Veliko o njej pove že podatek, da je prvo smučišče na tem območju v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja zgradila prav družina Schultz. Zdaj ima podjetje v lasti kar šest smučišč, 79 žičnic in 504 kilometre smučarskih prog, skupaj pa zaposluje več kot 800 ljudi in ponuja 1.500 prenočitvenih zmogljivosti.

Več ponudnikov bogati vse

Med najnovejše naložbe podjetja sodi luksuzni hotel Gradonna, ki leži na 1.350 metrih nadmorske višine v bližini vasice Kals. Kals je znan predvsem kot izhodišče za vzpon na Veliki Klek (Grossglockner). Hotel obsega 50 tisoč kvadratnih metrov, v osrednji stavbi so poleg hotelskih sob še center dobrega počutja, trgovine in restavracija, v stolpu pa so na voljo še razkošni apartmaji. Okrog hotela je 41 koč različnih kakovosti, v katerih lahko prespi do deset ljudi. »Za te koče se odloča veliko družin z nekoliko starejšimi otroki, saj je prostora dovolj tudi za njihove prijatelje. Nekatere so velike sto kvadratnih metrov, bolj luksuzne pa 250 kvadratnih metrov. Gostje izberejo, ali bodo jedli v hotelski restavraciji, lahko pa jim hrano prinesemo tudi v koče,« pojasni Florian Partel, direktor hotela. Cena bivanja v kočah znaša okrog 450 evrov na dan ne glede na število gostov, cena v hotelskem kompleksu pa se giblje med 110 in 200 evri na dan na osebo.

Hotel Gradonna pozimi ...

Hotel Gradonna pozimi …

»Naša regija je še turistično nerazvita. Na tem območju je le en velik hotel, naš. Vendar je v okolici tudi veliko manjših penzionov in apartmajev po nižji ceni. Za nas je pomembno, da obstajajo in zato tudi poleti ne nižamo cen. Zavedamo se namreč, da za uspešno delovanje smučišča potrebujemo goste vseh cenovnih razredov, zato moramo kot regija ponuditi različne vrste namestitev,« o strategiji podjetja razmišlja Partel. V hotelski restavraciji se tudi zato naslanjajo na domače okoliške ponudnike.

Smučanje kar iz hotela

Osredotočajo se predvsem na smučarske navdušence. Ko je podjetje prevzelo smučišče v Kalsu, so zgradili tudi gondolo in vrhunsko restavracijo Adler Lounge z razgledom na Veliki Klek. Vrednost naložbe, tako pravi Partel, je znašala kar 25 milijonov evrov. Gostje hotela se lahko na smučišče odpravijo neposredno iz hotela. Smučišča so pred kratkim še posodobili z nakupom snežnih topov. »Prej je bilo ceneje prepeljati snežne topove z enega smučišča na drugo, kot jih kupiti. A zdaj je drugače, vse bolj nujno je, da je na smučišču sneg ves čas,« je povedal direktor in dodal, da je vzdrževanje smučišča visok strošek. »Pomislite, da je smučišče odprto le manjši del leta. Ni čudno, da je v Avstriji malo družinskih podjetij, ki bi se s tem ukvarjala. Ponavadi so smučarski centri skrb regije ali velikih podjetij. Sam prihajam iz Kitzbühla, kjer smučišče upravlja mesto.«

... in poleti.

… in poleti.

A niso pozabili niti na goste v poletnem času. Gradonna namreč leži na območju največjega avstrijskega narodnega parka Visoke Ture, kjer lahko gostje poleti kolesarijo in se ukvarjajo s pohodništvom. Vodstvo hotela nekoliko preseneča, da veliko gostov prihaja le zaradi velnesa: »Hkrati pa je to jasno znamenje, da moramo v prihodnosti te zmogljivosti še povečati.«

Petra Mezinec

Želite brezplačno prejeti revijo?

Za brezplačno prejemanje revije Gost, nam pišite na gost@finance.si