Iz zadnje številke

Od kuhanega vina do punča

Gostinci morajo biti pozorni na sezonske smernice. Vse bolj priljubljena zimska pijača postaja punč.

Si predstavljate zimo v Ljubljani brez kuhanega vina? Kdaj ste zadnjič poleti naročili čaj? Slovenski gostinci se vse bolj zavedajo, da je gosta treba razvajati v vsakem letnem času nekoliko drugače. Mi smo se pozanimali, kako se slovenske kavarne in lokali pripravljajo na zimskemu času prilagojeno ponudbo.

Edina stalnica pri povpraševanju gostov skozi vse leto je kava, preostalo pa je zelo odvisno od letnega časa, pravi Boštjan Pernat iz znane mariborske kavarne Astoria: »Pozimi se poveča povpraševanje po kakavu, vroči čokoladi, čaju in podobnih pijačah. V naši kavarni jim dodajamo različne okuse. Pozimi gostje bolj povprašujejo tudi po kuhanem vinu, ki mu mi dodajamo cimet ali pa preliv iz višenj.« V kavarni ponudbo podobno prilagajajo tudi drugim letnim časom, spomladi ponudijo več sokov, poleti pa v ponudbo vključijo bolj osvežilne pijače.

»Stranke so vse bolj podkovane in pričakujejo najboljšo postrežbo. Vedno znova je treba slediti novim usmeritvam, sploh če želiš delati dolgoročno,« pove Pernat. Ena takih zimskih smernic je punč, ki je v Avstriji že dobro razširjen, v Sloveniji pa je del ponudbe več kavarn in restavracij zadnja leta.

dansko-bozicno-vino.1455276170Okusna in barvna izbira

V ljubljanski kavarni Nebotičnik se na zimsko ponudbo pripravljajo že kar nekaj časa, pri čemer upoštevajo smernice. »Za naše goste bomo pripravili paleto brezalkoholnih in alkoholnih kavnih koktejlov, koktejlov iz vroče čokolade in koktejlov iz čajev,« je povedal Andrej Leskovar iz kavarne Nebotičnik, kjer obljubljajo mešanico zanimivih okusov, pestrih barv in drugačnega videza. Ekipa se je na zimske pijače pripravljala s pomočjo distributerjev Illyja in Althausa, ki so jim pomagali pri izobraževanju in osnovni recepturi, za nadgradnjo in edinstveno ponudbo pa so poskrbeli sami.

Kako so gostje sprejeli ponudbo, bomo lahko ekipo iz Nebotičnika povprašali šele na začetku januarja. Leskovar pa je prepričan, da kakovosten izdelek ni dovolj, vrhunska mora biti tudi postrežba: »Gostje so danes vse bolj zahtevni, ne marajo vsiljivosti in slabe postrežbe. Kakovosten izdelek mora biti tudi brezhibno postrežen.«

Dekoracija je pomembna

V znani koprski kavarni Kapitanija decembra za svoje goste pripravljajo pravo specialiteto. »Že kar nekaj let ponujamo dansko božično vino, ki mu Danci pravijo glog ali božični glog (juleglog). Gre za rdeče vino, ki ga skuhamo z božičnimi začimbami, kot so cimet, nageljnove žbice in druge, ter s svežim ingverjem. Je zelo aromatično, postrežemo ga z rozinami in mandljevimi palčkami,« pojasni Janko Okoren iz Kapitanije. Poleg božičnega vina pripravijo še kroglice, ki se pečejo v posebni ponvi z vdolbinami. Na Danskem jim pravijo aebleskiver, v Kopru pa preprosto kroglice. Poleg se postreže tudi marmelada. »Gostje so se navadili na našo ponudbo in že konec septembra sprašujejo, ali lahko že naročijo dansko božično vino,« še pove Okoren.

V Kapitaniji decembrsko ozračje pričarajo tudi z domišljeno dekoracijo, saj si želijo, da se gostje počutijo praznično takoj, ko vstopijo v kavarno.

O ponudbi tudi na družabnih omrežjih

Tudi v podjetju Marche, ki ima v Sloveniji 16 restavracij, na postajališčih ponudbo prilagajajo sezonskemu povpraševanju. Nič drugače ni v njihovih drugih poslovalnicah po svetu.

»Pozimi poskušamo s ponudbo čajev, vročih limonad, različnih dodatkov in sladil k omenjenim toplim napitkom pričarati razpoloženje letnega časa,« je povedala Urška Humar iz Marcheja. Njihova posebnost je, da lahko gostje sami prosto izbirajo dodatke in tako pijačo prilagodijo svojemu okusu. Goste pa je treba z novo ponudbo tudi seznaniti, nam pove predstavnica podjetja: »Največ gotovo dosežemo z zanimivo postavitvijo ponudbe na prodajnem mestu. Vsekakor pa so družabna omrežja za različne ciljne skupine, ki nas obiskujejo, ustrezno orodje, prek katerega jih privabimo v naše poslovalnice.«

Andrej Leskovar iz kavarne Nebotičnik pravi, da kakovosten izdelek ni dovolj, vrhunska mora biti tudi postrežba: »Gostje so danes vse bolj zahtevni, ne marajo vsiljivosti in slabe postrežbe. Kakovosten izdelek mora biti tudi brezhibno postrežen.«

Petra Mezinec

Želite brezplačno prejeti revijo?

Za brezplačno prejemanje revije Gost, nam pišite na gost@finance.si